YMMV.
Păi YMMV. N-am folosit vreodată altceva în afară de Adobe Reader da' nici nu am dat vreodată restart. Oi fi mai special, nu știu.
O implementare comercială nu e inerent mai bună decât una OSS, pentru că:
1) nu toţi cei care scriu OSS sunt amatori - atât ca atitudine, cât şi datorită faptului că sunt plătiţi să scrie acel cod
2) mulţi neaveniţi scriu software comercial, chiar părţi importante ale lui - studenţi, "interni", oameni part-time, oameni full-time care pur şi simplu sunt varză (chiar şi la Microsoft, vezi blogul lui Raymond Chen).
"Ideal" nu există.
1) Bineînțeles că nu toți cei care scriu software OSS sunt amatori, dar majoritatea sunt, și în orice caz, sunt mulți mai mulți decât în cazul software-ului comercial. Nu te gândi la proiecte Open Source de foarte mare importanță și pline de succes, cum ar fi Apache, gândește-te la miile mizerii de aplicații grafice, că parcă despre asta era vorba aici.
2) Sunt sigur că există destui neavizați care scriu software comercial, ba chiar din păcate am fost chiar eu nevoit să lucrez cu destui de mulți dintre ei